بهترین رستوران غذای محلی رشت

شما هم جزء آن دسته از مسافرها هستید که با ورود به شهر یا کشوری غیر از زادگاه خود، غذای محلی و بومی آن منطقه را تجربه می‌کنند؟ یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که توریست‌ها و مسافران با سفر به هر شهری در برنامه خود، قرار می‌دهند، تجربه طعم غذاهای محلی آن ناحیه است.

کجای رشت غذای محلی بخوریم؟

هر کدام از شهرهای ایران، دارای پیشینه‌ای غنی از فرهنگ و هنر هستند و این فرهنگ به یک بخش خاص، منتهی نمی‌شود. غذاهای محلی هر منطقه، در واقع بخش بزرگی از فرهنگ و آداب و رسوم یک شهر هستند. اما اگر به استان گیلان سفر کرده‌اید، می‌دانید بهترین رستوران غذای محلی رشت کدام است؟

رستوران محلی رشت

تا به حال چند بار در سفر به شهرهای شمالی، خود را به لذت بردن از طعم جذاب غذاهای محلی شمالی، مهمان کرده‌اید؟ اگر به شهر زیبای رشت سفر کردید، حتما به بهترین رستوران غذای محلی رشت، کافه کباب، سری بزنید. کافه کباب، یکی از بهترین کافه رستوران‌های شهر رشت بوده که در محله گلسار واقع شده است. در این مکان متفاوت و آرام، برای هر سلیقه و ذائقه‌ای، انواع غذاهای محلی، کباب، فست فود و… وجود دارد.

رستوران غذای محلی رشت

کافه کباب از دو بخش کافه و رستوران تشکیل شده است. در هر کدام از این بخش‌ها، انواع غذا، نوشیدنی، کیک و دسر با بهترین کیفیت ارائه شده و تمامی وعده‌های غذایی از مواد اولیه تازه و مرغوب، تهیه می‌شوند. مهمترین نکته در سرو غذاهای محلی، مهارت و تسلط کافی سرآشپز بر روی طبخ غذا مطابق با دستور پخت بومی آن است.
کافه کباب از این قاعده مستثنی نبوده و با به‌کارگیری تیمی حرفه‌ای و باتجربه، انواع غذای محلی را با طعمی متفاوت و جذاب به مشتریان خود، ارائه می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از منوی غذاهای کافه کباب در اختیار شما قرار دهیم.

منوی غذاهای محلی

در این بخش از منوی کافه کباب، آیتم‌های هیجان‌انگیزی برای امتحان کردن، وجود دارد.
• باقالی قاتوق (باقالی خورشت)
• میرزاقاسمی
• اناربیج
• سیرواویج
• واویشکا
• فسنجون
بهترین اناربیج رشت

یکی از جذاب‌ترین غذاهای محلی استان گیلان، خورشت اناربیج است. از مهمترین آیتم‌هایی که حتما باید در تهیه اناربیج از آن‌ها استفاده شود، سبزی‌های معطری همچون جعفری، نعناع، گشنیز و سبزی محلی مانند چوچاق و خالواش است.
همچنین در طبخ این غذای خوش طعم از گوشت چرخ‌کرده، رب انار، پیاز و مغز گردو نیز استفاده می‌شود. به واسطه وجود رب انار، این خورشت طعمی ملس دارد. معمولا گوشت داخل اناربیج به صورت قلقلی درست شده و درون مایه خورشت به آرامی طبخ می‌شود. بسیاری از افراد بومی گیلانی از مرغ و بادمجان نیز برای تهیه اناربیج استفاده می‌کنند اما در کافه کباب، این غذا با گوشت قلقلی، سرو می‌شود.
اگر تا به حال طعم خورشت اناربیج را تجربه نکرده‌اید، در سفر بعدی خود به شهر رشت حتما به کافه کباب سر بزنید. اجازه دهید اولین تجربه شما از طعم جذاب این غذا، در بهترین رستوران غذای محلی رشت باشد.
بهترین فسنجون رشت
راز خوشمزگی فسنجان گیلانی در رب انار تازه آن است. در طبخ این غذا به منظور ایجاد طعم ملس، ترش یا شیرین، فقط از رب انار استفاده می‌شود. مرغ، گردو و ادویه نیز از دیگر ترکیبات بهترین فسنجون رشت هستند. برای انتخاب این خورشت در منوی کافه کباب باید در بخش غذای ایرانی به دنبال آن بگردید. با این حال خورشت فسنجان گیلانی، یک غذای اصیل محلی این استان، محسوب می‌شود.
نکته‌ای که نباید از آن غافل شویم، استفاده از گوشت اردک در طبخ خورشت فسنجان اصیل رشتی است. در شیوه پخت سنتی این غذا از گوشت اردک استفاده می‌شود. همچنین در حالت کلی این غذا با رب انار ترش، تهیه می‌شود و کمتر پیش می‌آید که طعم خورشت فسنجان رشتی شیرین باشد. اگر از طرفداران غذاهای ترش‌مزه هستید که خورشت فسنجان گیلانی، قطعا تجربه بی‌نظیری برای شما خواهد بود. در غیر این صورت طعم ترش و حتی ملس خورشت، باب میل کسانی که طعم ترش در غذا را نمی‌پسندند، نخواهد بود.

بهترین میرزاقاسمی رشت

میرزاقاسمی با اختلاف، یکی از پرطرفدارترین غذاهای شمالی است که در سراسر کشور، محبوبیت دارد. این غذای خوشمزه حتی در خانواده‌های غیر شمالی نیز حداقل ماهی یک بار پخته می‌شود. می‌دانستید که چرا این غذا میرزاقاسمی‌نام گرفته است؟ در زمان ناصر الدین شاه، میرزا قاسم خان قاجار (سفیر ایران و حاکم استان گیلان) که به آشپزی نیز علاقه زیادی داشت، این غذا را به نوعی اختراع کرد و نام خود را بر روی آن گذاشت.
یکی از آیتم‌های جذاب و محبوب کافه کباب در منوی غذاهای محلی، میرزاقاسمی است. این غذای خوش‌طعم از بادمجان کباب شده، تخم مرغ، سیر سرخ‌شده و گوجه، تشکیل شده است. در این رستوران، میرزاقاسمی با نان داغ سرو می‌شود اما شما می‌توانید به دلخواه یک پرس برنج محلی گیلانی نیز سفارش دهید.
میرزا قاسم خان قاجار در ابتدا این غذا را با ترکیبی از بادمجان، سیر و گوجه ابداع کرد. با گذشت زمان تصمیم به اضافه کردن تخم مرغ گرفت و در نهایت غذای خوش طعم و اصیل گیلانی، بدین شکل، طبخ شد.

بهترین سیرواویج رشت

یکی دیگر از گزینه‌های جذاب در منوی غذاهای محلی بهترین رستوران محلی رشت، سیرواویج یا سیرابیج است. کلمه ویج یا همان بیج در فرهنگ لغات استان گیلان، معنی سرخ‌شده می‌دهد. مهمترین فاکتور در طبخ بهترین سیراواویج رشت، سرخ کردن یا تفت دادن برگ‌های تازه سیر است. همچنین از یک سبزی محلی به نام گیجاواش نیز در پخت آن، استفاده می‌شود.
تخم مرغ و ادویه‌هایی مانند نمک، فلفل و زردچوبه از دیگر مواد تشکیل‌دهنده این غذای شمالی هستند. طبخ این غذا به زمان زیادی احتیاج نداشته و اگر در رستوران کافه کباب آن را سفارش دهید، در کمترین زمان ممکن، آماده سرو شدن است.
سیرواویج، غذایی ساده و سریع بوده که شاید تهیه آن بسیار آسان به نظر برسد. با این حال ترکیب تخم مرغ و برگ‌های تفت داده شده سیر در طبخ این غذا نیاز به تجربه و مهارت آشپز دارد. در کافه کباب، جای هیج گونه نگرانی بابت تسلط سرآشپز در طبخ غذاهای محلی و انواع کباب‌ها، وجود نخواهد داشت. اگر یک بار طعم یکی از غذاهای کافه کباب را امتحان کنید، از تصمیم خود برای صرف ساعاتی کوتاه در این کافه رستوران، پشیمان نخواهید شد.

بهترین باقالی خورشت رشت

در کنار میرزاقاسمی، باقالی قاتوق یا همان خورشت باقالی، یکی از محبوب‌ترین غذاهای شمالی، محسوب می‌شود. ترکیب شگفت‌انگیز پاچ باقالی، تخم مرغ، شوید و سیر، معجونی خوش طعم با نام باقالی خورشت در اختیار شما قرار می‌دهد.
شما می‌توانید باقالی قاتوق را در کافه کباب همراه با مخلفات یا دورچین، سفارش داده و از یک وعده غذای جذاب، لذت ببرید. اگر ساکن شهر رشت هستید یا قصد سفر به رشت، محله گلسار را دارید، برای امتحان طعم دو غذای محلی میرزاقاسمی و باقالی قاتوق در کافه کباب، شک و تردید را کنار بگذارید.
چرا کافه کباب؟
در شهر رشت و محله گلسار، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی مشغول به فعالیت هستند و این تعدد رستوران، قطعا در انتخاب ما تاثیرگذار است. اولین فاکتوری که در انتخاب کافه یا رستوران به آن توجه دارید، کدام مورد است؟ فضای رستوران؟ برخورد پرسنل؟ نحوه سرویس‌دهی؟ کیفیت غذا؟
در حالت کلی، تمامی این موارد در کنار یکدیگر یک رستوران یا کافه را به بهترین مکان برای صرف غذایی خوب، تبدیل می‌کند. با این حال، نمی‌توانیم از اهمیت بیشتر فاکتور کیفیت غذا، غافل شویم. در این خصوص، شما می‌توانید تمام و کمال به رستوران کافه کباب، اعتماد کنید.

کیفیت در کافه کباب

مواد اولیه برای طبخ انواع غذای ایرانی، کباب‌ها، غذای محلی، غذای فوری، ماهی و… کاملا تازه و مرغوب هستند. همچنین برای طبخ پلو نیز از برنج درجه یک محلی گیلانی، استفاده می‌شود. در هر ساعت از شبانه‌روز که قصد رفتن به کافه کباب را داشته باشید، نباید نگران تازه بودن مواد اولیه و کیفیت غذاها باشید.
در رستوران غذای محلی رشت، انواع غذا به همراه مخلفات برای مشتریان سرو می‌شوند. همچنین شما می‌توانید در کنار غذاهای خود، درخواست نان تازه هم داشته باشید. طبخ انواع ماهی قزل‌آلا، کولی و سفید با قیمت تمام شده روز و صید تازه، در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
در کنار سفارش وعده اصلی غذا، امکان سرو چاشنی‌های مختلف همچون زیتون پرورده، ماست موسیر، بورانی بادمجان، کال کباب، ترشی، سیرترشی و… نیز وجود دارد. یک آیتم متفاوت دیگر که باعث می‌شود کافه کباب به مکانی جذاب، تبدیل شود، امکان سفارش جگر، دل و قلوه به صورت تازه است. برای صرف این خوراکی‌ها دیگر لازم نیست تا جگرکی محله خود بروید! شما می‌توانید در کافه کباب جگر، دل و قلوه را با بهترین کیفیت، سفارش دهید.

نتیجه گیری و جمع بندی

شهرهای شمالی به خصوص رشت به عنوان خلاق‌ترین شهرها در جهان، برای طبخ غذاهای متفاوت با طعمی خوش، شناخته شده‌اند. غذاهایی همچون اناربیج، باقالی خورشت و میرزاقاسمی که در منوی کافه کباب نیز موجود است، در گروه غذاهایی قرار دارند که به ثبت ملی رسیده‌اند.

طعم هیجان‌انگیز این غذاهای شمالی را در رستوران کافه کباب، تجربه کنید و ساعاتی خوش و آرام را در کنار خانواده، دوستان و عزیزان خود، بگذرانید. کافه کباب، بهترین گزینه برای کسانی است که تا به حال غذای محلی شمالی، میل نکرده و با طعم متفاوت این غذاها، آشنایی چندانی ندارند. فرصت را از دست نداده و در اولین زمان ممکن به بهترین رستوران غذای محلی رشت، سر بزنید.

نمایش دادن همه 4 نتیجه

نمایش سایدبار
نمایش 9 24 36
بستن

باقلا قاتوق

توضیحات کوتاه باقلا قاتوق
بستن

فسنجان

توضیحات کوتاه فسنجان
بستن

میرزاقاسمی

توضیحات کوتاه میرزا قاسمی
بستن

واویشکا

بهترین واویشکا رشت

سفر به استان گیلان، به ویژه شهر رشت با انواع خوراکی‌های محلی و خوشمزه گره خورده است. اگر به رشت سفر کرده باشید، احتمالا یکی از بهترین خاطراتی که در ذهن شما تداعی می‌شود، غذا‌های جذاب آن است. واویشکا گوشت شمالی، یکی از غذا‌های محلی و بسیار خوشمزه گیلانی است که طرف داران زیادی دارد.برای اینکه بهترین واویشکا رشت نوش جان کنید باید نکاتی درباره آن بدانید. اگر به این غذای شمالی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.